L’alcaldessa de Potries concorre com a suplent en la llista que Compromís presenta a les eleccions a les Corts Valencianes d’este diumenge 28 d’abril i que pretén fer a Mónica Oltra la primera presidenta de la Generalitat.

Assumpta Domínguez és periodista d’ofici, actualment és alcaldessa de Potries des de 2015 i aspira a revalidar l’alcaldia en les eleccions municipals de maig. Amb ella comentem les qüestions que la porten a donar suport a la llista de Compromís.

– Per què decideixes formar part de la llista de Compromís a les Corts Valencianes?
Es fa necessari sumar tots els suports possibles per a continuar gestionant el govern de la Generalitat. Per a què? Per a poder continuar implementant polítiques valentes com les que s’han dut a terme en els darrers quatre anys, que en tan poc de temps han aconseguit revertir eixe caos en què ens va deixar immersos el Partit Popular. Com fer-ho? Doncs amb la recepta que s’ha aplicat en esta legislatura: posar les persones en el centre de la política. Fent que cap valenciana ni valencià es quede enrere. Aconseguint una societat més justa, més igualitària, i capaç de crear riquesa econòmica i benestar social, no sols per als qui ja residim ací sinó també per als nouvinguts, que són tan valencians com nosaltres. Em presente per fer front al discurs de la por i l’odi, per a construir una societat acollidora, verda, solidària i igualitària, amb alegria i molts somriures.

– I per què creus que Mónica Oltra ha de ser la pròxima presidenta de la Generalitat Valenciana?
És molt senzill. Perquè volem una dona al capdavant de la Generalitat Valenciana. Perquè volem una dona presidenta. Perquè Mónica és una dona valenta, compromesa, honesta, que ha fet just això que va dir que faria. Perquè no fa promeses perdudes, sinó que adquirix compromisos. Perquè ha sigut capaç d’impulsar polítiques socials com mai s’havia fet al nostre territori. Mónica ha fet possible una societat més inclusiva, on cabem tots i totes, més rica des de la diversitat, capaç de protegir les qui més ho necessiten amb polítiques en defensa de tots els col·lectius, sobretot els que poden quedar en risc d’exclusió social. Perquè amb ella això que hem fet en 4 anys es pot incrementar encara més si cap en una pròxima legislatura, i més al capdavant de la Generalitat.

– Els pobles i el món rural juguen un paper fonamental en el futur del territori valencià. De quina forma? I quin és el projecte de Compromís en este sentit?
Esta segona legislatura ha de ser la del disseny d’estratègies de creixement, on el món rural té molt a dir. Per a mi el despoblament és un dels principals problemes que té el País Valencià. No podem permetre que el 80% de la població s’agrupe en grans àrees metropolitanes a prop de la costa deixant la resta del territori buit. Hem de ser capaces de demostrar amb polítiques dirigides a fomentar que qualsevol valencià o valenciana puga viure en qualsevol punt del territori garantint-li els mateixos drets i serveis. El món rural té molt a dir, són molts els problemes. Per a mi no són vàlids els plans d’actuació localitzats, amb inversions tan pobres que no superen el miler d’euros. Ens calen polítiques valentes transversals des de totes les àrees de govern, des de totes les conselleries. I això Compromís ho té clar, des del suport als col·legis rurals agrupats, fins a la protecció del patrimoni i el territori, passant pels serveis socials i l’ocupació. I hem de ser capaços d’escoltar les propostes que s’estan dissenyant també des del mateix món rural. Propostes engrescadores i valentes, com l’aposta de Potries per un Pla Estratègic Cultural, convençuts que la cultura és un element dinamitzador que pot generar un pol d’atracció.